Poteškoće u djetetovim izvršnim funkcijama kao medijatori povezanosti roditeljstva i školskoga uspjeha

Autor(i)

  • Sandra Brezetić J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of Humanities and Social Sciences, Osijek, Croatia

Ključne riječi:

roditeljski stilovi, roditeljski postupci, izvršne funkcije, školski uspjeh, rana osnovnoškolska dob

Sažetak

Cilj je ovoga istraživanja ispitati ulogu izvršnih funkcija djece u objašnjenju odnosa između poželjnih i nepoželjnih roditeljskih odgojnih stilova i postupaka te školskoga uspjeha djece rane osnovnoškolske dobi. Sudjelovala su 174 roditelja koja su ispunila Upitnik roditeljskoga stila, Upitnik roditeljskoga prihvaćanja/odbijanja i Inventar izvršnih funkcija djece. Rezultati strukturalnoga modeliranja pokazali su da postoji potpuna medijacija poteškoća u izvršnim funkcijama djece u objašnjenju odnosa autoritarnoga stila roditeljstva, roditeljske hostilnosti/ agresije i ravnodušnosti/zanemarivanja te školskoga uspjeha iz hrvatskoga jezika i matematike. Suprotno tomu, nije potvrđena medijacijska uloga poteškoća u izvršnim funkcijama djece u odnosu između autoritativnoga odgojnog stila i roditeljske topline/privrženosti te školskoga uspjeha djece. Rezultati ovoga istraživanja ukazuju na to da su poteškoće u izvršnim funkcijama čimbenik rizika slabijega školskog uspjeha iz hrvatskoga jezika i matematike za djecu rane osnovnoškolske dobi čiji roditelji iskazuju nepoželjne odgojne stilove i postupke. Ovo istraživanje upućuje na to da se intervencije trebaju usmjeriti na trening roditeljskih vještina i programe za uvježbavanje izvršnih funkcija djece.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-12-09

Broj časopisa

Rubrika

Articles