Podučavanje kao poziv i dobrobit slovenskih i hrvatskih nastavnika

Autor(i)

  • Polona Gradišek University of Ljubljana, Faculty of Education, Ljubljana
  • Sonja Pečjak University of Ljubljana, Faculty of Arts, Ljubljana
  • Majda Rijavec University of Zagreb, Faculty of Education, Zagreb
  • Lana Jurčec University of Zagreb, Faculty of Education, Zagreb

Ključne riječi:

poziv, posao, karijera, nastavnik, dobrobit, Slovenija, Hrvatska

Sažetak

Na uzorku od 347 nastavnika predmetne nastave iz Slovenije (N = 176) i Hrvatske (N = 171) autori su ispitivali odnos orijentacije nastavnika prema radu (kao posao, karijera i poziv) i njihove dobrobiti u različitim fazama profesionalnog razvoja. Prema dobivenim rezultatima izdvaja se orijentacija prema radu kao pozivu, koja je u pozitivnoj vezi s većim zadovoljstvom poslom i zadovoljstvom životom. Iako se, zbog zajedničke povijesne, kulturne i političke pozadine, nisu očekivale značajne razlike između slovenskih i hrvatskih nastavnika, ipak su uočene neke zanimljive razlike. Rezultati MANOVE pokazali su da su se nastavnici značajno razlikovali u svojim orijentacijama prema radu, ovisno o državljanstvu i duljini radnog iskustva. O rezultatima se raspravlja u kontekstu razumijevanja faza profesionalnog razvoja i socijalnog statusa nastavnika u obje zemlje.

##submission.downloads##

Objavljeno

2020-07-10

Broj časopisa

Rubrika

Articles