Ciljne orijentacije studenata i prilagodba na studij

Autor(i)

  • Rosanda Pahljina-Reinić Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
  • Miljana Kukić Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Ključne riječi:

ciljne orijentacije, prilagodba na studij, akademsko postignuće, vrijednost studiranja

Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlikuju li se studenti različitih profila ciljnih orijentacija u akademskoj, emocionalnoj i socijalnoj prilagodbi, kao i u uvjerenjima o vrijednosti studiranja i uspjehu na studiju. Analizom su latentnih profila identificirane tri grupe studenata: dominantno orijentirani na izbjegavanje rada (Izbjegavanje rada), podjednako, ali prosječno orijentirani na izbjegavanje rada, izvedbu i učenje (Indiferentni) i dominantno orijentirani na učenje (Učenje). Utvrđeno je da najadaptivniji obrazac u pogledu ispitivanih ishoda pokazuju studenti koji su dominantno orijentirani na učenje. Iako se ne razlikuju od studenata s indiferentnim profilom ciljnih orijentacija u pogledu uspjeha na studiju, u usporedbi s njima pokazuju više razine akademske prilagodbe na studij i pridaju veću vrijednost studiranju. Studenti koji su primarno orijentirani na izbjegavanje rada pokazali su najnepovoljnije rezultate na ispitivanim ishodima.

##submission.downloads##

Objavljeno

2015-12-04

Broj časopisa

Rubrika

Articles