Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca
Ključne riječi:
kreativnost, samoprocjena, divergentno mišljenje, ličnost, akademski uspjehSažetak
U ovom je istraživanju ispitana struktura samoprocjena kreativnosti i kreativnog ponašanja te njihova povezanost s kognitivnim, konativnim i okolinskim faktorima. Pored toga, ispitana je i povezanost navedenih varijabli s općim školskim uspjehom. Na uzorku od 255 srednjoškolaca primijenjeni su Upitnik samoprocjene kreativnog ponašanja, Upitnik samoprocjene kreativnosti, Baterija testova divergentnog mišljenja, Upitnik otvorenosti k iskustvima te procjene poticaja kreativnog ponašanja od strane nastavnika i šire okoline.Analiza Upitnika kreativnog ponašanja upućuje na četiri relativno neovisne domene kreativnog ponašanja, dok se Upitnikom kreativnog ponašanja ispituje faktor opće samoprocjene kreativnosti. Rezultati sugeriraju da se na osnovi korištenih prediktora može objasniti između 8 i 45.8% varijance u korištenim mjerama samoprocjene.Školski je uspjeh nisko povezan i to jedino s uratkom u testovima divergentnog mišljenja, dok nije pronađena korelacija s mjerama kreativnosti, otvorenosti k iskustvu ili poticajima za kreativno ponašanje. Približno 45% učenika navodi da njihovi nastavnici nikada ili vrlo rijetko nagrađuju ili potiču njihovo kreativno ponašanje, dok redovito ili vrlo često poticanje kreativnog ponašanja od strane nastavnika navodi 11% učenika.##submission.downloads##
Objavljeno
2015-12-04
Broj časopisa
Rubrika
Articles