Stres i percepcija zadovoljstva školom na uzorku osnovnoškolskih učenika iz Slovenije

Autor(i)

  • Ines Lovenjak Department of Psychology, Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia
  • Cirila Peklaj Department of Psychology, Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia

Ključne riječi:

učenici, stres u školi, samoefikasnost u suočavanju, strategije suočavanja, škola

Sažetak

Cilj je našeg istraživanja bio odrediti povezanost između doživljavanja stresa, strategija suočavanja, samoefikasnosti u suočavanju i zadovoljstva školom kod osnovnoškolskih učenika. Također, cilj je bio ispitati i u kojoj su mjeri navedene varijable prediktori zadovoljstva školom. U istraživanju je sudjelovalo 512 učenika sedmih, osmih i devetih razreda. Rezultati su pokazali da su učenici koji izvještavaju da su pod stresom manje zadovoljni školom. Dobivena je negativna povezanost između stresa i samoefikasnosti u suočavanju te pozitivna povezanost između samoefikasnosti u suočavanju i instrumentalno-interaktivnih strategija suočavanja. Palijativne su strategije suočavanja negativno povezane sa samoefikasnosti u suočavanju i sa zadovoljstvom školom, dok su instrumentalno-interaktivne strategije suočavanja pozitivno povezane sa zadovoljstvom školom. Rezultati su pokazali da su instrumentalno-interaktivne i palijativne strategije suočavanja te fizički stresori vrlo važni prediktori zadovoljstva školom. Svi rezultati imaju teorijske i praktične implikacije za suočavanje sa stresom u osnovnoj školi.

##submission.downloads##

Objavljeno

2016-11-24

Broj časopisa

Rubrika

Articles